دسته‌ها
علم و فناوری

ریمستر سه‌گانه Mass Effect: انتظارات ما از این رویا چیست؟

انارگیفت

یکی از پدیده‌های جالب نسل هشتم از همان ابتدا ریمسترها بودند. به طوری که در سال‌های اخیر، ریمیک و ریمستر عناوین قدیمی تبدیل به یک از برنامه­‌های اصلی سازندگان و ناشران شده است. بازی­های محبوب زیادی با ارتقا سطح گیم‌پلی و گرافیکشان برای بازی کردن در سخت افزارهای قوی نسل هشتم مناسب سازی شدند. تقریبا جمله‌گی هم مورد استقبال گیمرها قرار گرفتند. اصلا چه چیزی هیجان انگیزتر از اینکه یک بازی که سال‌ها پیش با لحظه لحظه‌­اش خاطره ساخته‌ای را دوباره با شکل و شمایلی پیشرفته‌تر تجربه کنی؟

در میان لیست -حالا دیگر بلند بالای- بازی‌های ریمستر شده، عناوین متنوعی حضور دارند. از رزیدنت ایول و بایوشاک تا کرش بندیکوت و تونی هاوک. اما همچنان بازی‌های زیادی هم وجود دارند که گیمرها منتظر حضور دوباره­‌ی آن‌ها با سر و شکلی درخور نسل هشتم و نهم هستند و در محافل مختلف گمانه زنی های متنوعی درباره­‌‌‌شان می­‌کنند. یکی از این عناوین که در این مطلب می­‌خواهیم به آن بپردازیم، فرنچایز باشکوه BioWare  یعنی مس افکت است. یک نقش آفرینی علمی تخیلی که یکی از محبوب‌ترین و قوی‌ترین عناوین نسل هفتم بود. علی رغم نمایش ضعیفش با Mass Effect: Andromeda در نسل هشتم، طرفداران این فرنچایز امیدوارند بازسازی درخوری از سه گانه­­‌ی اصلی آن را در آغاز نسل نهم ببینند.

ریمستر Mass Effect

اما این انتظار چقدر به واقعیت نزدیک است؟ آیا EA و BioWare اصلا برنامه­‌ای برای این منظور دارند؟ سیاست الکترونیک آرتز در این نسل اجتناب از بازنشر عناوین قدیمی بوده است. اما در یکی دو سال اخیر این سیاست به وضوح دچار تغییر شده و عناوینی همچون Burnout  و Command and Conquer بازسازی و بازنشر شدند و روزنه­‌ی امید را برای طرفداران دیگر بازی­‌های کلاسیک EA باز کردند که شاید بازسازی بعدی، بازی محبوبشان باشد.

تا قبل از رویداد EA Play امیدهای زیادی برای معرفی این مجموعه وجود داشت. اما بعد از اینکه هیچ صحبتی از مس افکت در رویداد EA Play به میان نیامد، امیدها ناامید شدند، البته نه کاملا. همچنان شایعاتی در محافل هواداری این بازی دست به دست می­‌شود. طرفداران امیدوارند که مس افکت سورپرایز EA برای آنها در آستانه­‌ی نسل نهم باشد. با توجه به تقویم نسبتا خالی EA برای پنجره­‌ی سال نوی میلادی؛ احتمالا در پاییز یک شگفتانه‌­ی نسبتا بزرگ انتظارمان را می­کشد. اما اینکه آن شگفتانه بازسازی سه­‌گانه مس افکت باشد…اجازه بدهید خوشبین، امیدوار و کمی رویاپرداز باشیم.

بیشتر بخوانید:

ریمستر Mass Effect 2

فرض می‌کنیم مس افکت بازسازی و منتشر شد، چه انتظاراتی باید از آن داشته باشیم؟ اولین چیزی که هر گیمری از یک نسخه‌ی ریمستر شده انتظار دارد بهبود بصری آن است. مس افکت در یک دنیای میان کهکشانی روایت می‌شود. با سفرهای بین سیاره‌ای، آسمان‌های پر از ماه و ستاره، سفینه‌های غول پیکر و موجودات عجیب و غریب. که در نسخه‌های اصلی بازی همه به زیباترین شکل ممکن طراحی شده بودند و پیمایش جهان آن را لذت بخش می‌کردند.

گرافیک فنی بازی هم در زمان خودش پیشرو و انقلابی محسوب می‌شد، اما حالا در آستانه‌ی نسل نهم استانداردها تغییر کرده و گیمرها به کمتر از وضوح تصویر FHD و فریم ریت 60fps راضی نمی‌شوند. جدا از بحث رزولوشن، ارتقا سطح مدل ها، تکسچرها و جزئیات محیط؛ و همچنین نورپردازی پویاتر نیز انتظارات معقول و منطقی‌ا‌ی به نظر می‌رسند. تصور طبیعت زنده‌تر، معماری دقیق‌تر و آسمان پرستاره‌تر در دنیای این بازی هر بازیکنی را تهییج میکند. شاید رسیدن به سطح گرافیک چشم نواز عنوان ناموفق Mass Effect: Andromeda  کم‌ترین توقع ممکن برای این بازسازی باشد.

Mass Effect: Andromeda گرافیک جذاب

عنوان Mass Effect: Andromeda که علی رغم نمایش ضعیفش، منظره‌های بدیع و زیبایی را پیش چشم مخاطب قرار داد.

در رابطه با گیم‌پلی، باتوجه به اینکه این بازی -در هر سه نسخه- به لحاظ مکانیسم ها و سازو کارهای نقش آفرینی و تیراندازی جزو عناوین پیشرو در عصر خود بود، نباید انتظار تغییر چندانی از آن داشت. شاید کمی بهینه سازی در درخت مهارت‌ها و طراحی سلاح‌ها و همچنین قابلیت های چندنفره‌ی آفلاین و آنلاین برای بازی قابل انتظار باشد؛ اما نه بیشتر. در بحث محتوا هم اگر بنا به بازسازی سه‌گانه با تمام DLCهایش باشد، محتوای داستانی و روایت بازی بیش از کافی خواهد بود. فقط می‌ماند قیمت گذاری. از آنجایی که با یک عنوان قدیمی مواجه هستیم که انتشار آن مورد استقبال گسترده‌ی مخاطبان قرار خواهد گرفت؛ بعید است EA قیمت غیرعادی‌ای برای آن درنظر بگیرد. البته وقتی پای پول وسط می‌آید از EA هیچ چیز بعید نیست.

به طور کلی همان‌طور که بررسی کردیم، فعلا روی کاغذ خبری از ریمستر مس افکت نیست. اما با توجه به شایعات و البته پتانسیل بالای این عنوان برای بالا بردن آمار فروش و سوددهی BioWare و EA، احتمال پرداختن به آن توسط این دو در آینده‌ی نزدیک دور از ذهن نیست. از سوی دیگر تغییر سیاست EA برای انتشار بازی‌هایش روی استیم، حاکی از تمرکز این ناشر روی افزایش محبوبیت و گسترده تر کردن پایگاه بازیکنانش است. حالا چه چیزی بهتر از ریمستر یک عنوان محبوب و تاریخی با هزینه‌ی کم و سودآوری بالا؟ اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد، باید در همین تابستان یا پاییز پیش رو رسما از آن رونمایی شود. برای مطمئن شدن از این مهم، ظاهرا برای ما چاره‌ای جز نوشیدن از جام تلخ انتظار نیست.

منبع: Gamerant

.کپی شد

https://vgto.ir/4zr

Let’s block ads! (Why?)

لینک منبع

دسته‌ها
علم و فناوری

دو پوستر جدید از فیلم Tenet منتشر شد؛ وارونگی زمان

شرکت برادران وارنر حالا برنامه‌های دقیق خود برای بازگشت به سینماها را اعلام کرده است. مطابق این برنامه‌ریزی اول در روز جمعه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ (۳۱ ژوئیه)، فیلم Inception (تلقین) به مناسبت ۱۰ سالگی خود پخش می‌شود. البته شرکت برادران وارنر در قبل و بعد همه‌ی اکران‌های مجدد «اینسپشن» به مدت دو هفته، تیزرهایی دیده‌نشده از آثار مورد انتظار خود را به‌صورت اختصاصی پخش خواهد کرد؛ تیزرهایی که احتمالا به محصولاتی همچون دو فیلم Dune (تل‌ماسه) دنی ویلنوو و «بتمن» (The Batman) مت ریوز تعلق دارند. پس از آن که اکران دو هفته‌ای «اینسپشن» به پایان رسید، تیزرهای نام‌برده در اینترنت هم پخش می‌شوند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ۲ پوستر جدید از فیلم Tenet منتشر شده که تمرکز آن روی شخصیت جان دیوید واشنگتن است و در ادامه می‌توانید این پوستر را مشاهده کنید.

جان دیوید واشنگتن در فیلم کریستوفر نولان

همچنین اشخاصی که برای بازبینی «تلقین» قدم به سالن‌های سینما بگذارند، در آستانه‌ی اکران «تنت» فرصت دیدن تریلری اختصاصی از تازه‌ترین اثر کریستوفر نولان را هم پیدا خواهند کرد؛ فیلمی که کارگردان آن تاکید می‌کند ارتباطی با سفر در زمان ندارد و به وارونگی زمان گره خورده است. داستان فیلم Tenet هم مرتبط با جاسوسی‌های بین‌المللی است و هم با نظریه کوانتومی فضا-زمان ارتباط دارد. نقش‌آفرین‌های اصلی این اثر نیز جان دیوید واشینگتن، رابرت پتینسون و الیزابت دبیکی هستند. در این بین کنت برانا هم به‌عنوان یکی دیگر از بازیگرهای اثر می‌گوید در طول چهل سال فعالیت سینمایی، هیچ فیلم‌نامه‌ای را به اندازه‌ی Tenet به‌صورت پیاپی نخوانده است.

تاریخ اکران جدید فیلم Tenet نولان

فیلم Tenet همچنان برای اکران در تاریخ ۱۲ آگست/اوت (۲۲ مرداد) برنامه‌ریزی شده است. ولی در دوران مواجهه‌ی جهان با ویروس کرونا/کووید 19 تا لحظه‌ای که فیلم روی پرده نرود، امکان تأخیر خوردن اجباری آن وجود دارد.

Let’s block ads! (Why?)

لینک منبع

دسته‌ها
علم و فناوری

چگونه تلفات جاده‌ای را به نصف کاهش دهیم؟

براساس داده‌های شورای ملی ایمنی، ۳۸،۸۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ براثر تصادفات رانندگی در ایالات متحده جان خود را از دست دادند. درحالی‌که این رقم سومین سال متوالی کاهش تلفات جاده‌ای در آمریکا را نشان می‌دهد، هنوزهم بسیار زیاد است.

بررسی جامع جدید کانسیومر ریپورتز (Consumer Reports) نشان می‌دهد اگر فناوری‌های ایمنی پیشرفته‌ی موجود را در تمام وسایل نقلیه‌ی جدید استفاده کنیم، می‌توانیم تلفات سالانه‌ی جاده‌ای را به نصف کاهش دهیم. به‌عبارت ساده‌تر، اگر تمام استانداردهای صنعت خودروسازی برای تجهیزات ایمنی در همه‌ی خودروها و مدل‌های جدید رعایت و آخرین سیستم ایمنی موجود در هر مدل استفاده شده باشد، تقریبا ۲۰،۰۰۰ نفر را در هرسال می‌توانند نجات دهند.

ویلیام والاس، مدیر سیاست ایمنی کانسیومر ریپورتس، در این زمینه گفت:

خودروسازان به‌جای تأمین امنیت برای همه، بار سنگین مسئولیت تحقیق و یادگیری و اکثر هزینه‌های اضافی برای امکانات و قابلیت‌های ایمنی خودرو را بر دوش مردم قرار می‌دهند؛ درنتیجه، چند دهه طول می‌کشد فناوری ایمنی در تمام خودروهای جدید به‌صورت استاندارد استفاده شود. سیاست‌گذاران باید مسیر متفاوتی انتخاب کنند؛ مسیری که اکنون زندگی مردم را نجات ‌دهد. 

یافته‌های کانسیومر ریپورتز تخمین می‌زند اگر ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط حرکت و هشدار نقطه‌ی کور دید راننده در تمام خودروهای جدید فروخته‌شده در آمریکا به‌عنوان امکانات استاندارد باشد، هرسال حدود ۱۱،۸۰۰ نفر می‌توانند از مرگ نجات یابند. علاوه‌بر‌این، اگر تمام وسایل نقلیه‌ی جدید به فناوری پیشگیری از رانندگی در حالت مستی به‌صورت استاندارد تجهیز شوند، جان بین ۳،۷۰۰ تا ۷،۴۰۰ نفر از مرگ نجات می‌یابد؛ درحالی‌که اگر صنعت خودروسازی استاندارد استفاده از فناوری ارتباطات خودرو-به-خودرو را در تمام محصولات اجباری کند، زندگی حداقل ۱،۳۰۰ نفر حفظ می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

طبق تحلیل‌های کانسیومر ریپورتز، اگر همه‌ی فناوری‌های موجود را ترکیب کنیم و آن‌ها را در خودروهای جدید به‌کار ببریم، این امر سالانه زندگی ۱۶،۸۰۰ تا ۲۰،۵۰۰ نفر را نجات می‌دهد. این فناوری‌ها وجود دارند و اساسا هر تولیدکننده به آن‌ها دسترسی دارد و ما فقط باید قوانین بهتری در دستورکار قرار دهیم و نیاز داریم این فناوری‌ها برای همه‌ی خودروها استاندارد اجباری باشد.

والاس می‌افزاید:

از اعضای کنگره می‌خواهیم ایمنی خودرو را با استفاده از امکانات و قابلیت‌های حفظ جان انسان‌ها در همه‌ی خودروهای جدید در اولویت قرار دهد. این فناوری‌ها برای کاهش مرگ‌ومیر جاده‌ای به نصف میزان کنونی هستند و اگر رهبران ما نتوانند مطمئن شوند که تمام رانندگان در خودروهای خود از این فناوری‌ها بهره‌مند هستند، تراژدی کنونی از‌دست‌رفتن جان انسان‌ها در جاده‌های ما را همچنان پیچیده می‌کند.